Skip to content

Często zadawane pytania dotyczące skalowania WooCommerce

Trwałym mitem o WooCommerce jest to, że WordPress i WooCommerce nie skalują się. Sprawdziłby się w małych sklepach, ale nie w dużych przedsiębiorstwach.

Ponieważ wierzymy w dogfooding, prowadzimy WooCommerce.com zarówno na WordPress, jak i WooCommerce, i obsługujemy dużą liczbę transakcji.

Oto najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi.

 

Co to jest skalowalność?

Skalowalność to zdolność do wzrostu bez negatywnego wpływu na wydajność sklepu.

Co wpływa na skalowanie?

Istnieją cztery główne czynniki, które wpływają na skalowanie.

  1. Ruch drogowy. Największy wpływ na wydajność twojego sklepu ma ilość ruchu, jaki otrzymujesz i jak dobrze jest on dystrybuowany. Na przykład, jeśli prowadzisz dużą sprzedaż jednego produktu, cały ruch może być skoncentrowany na tej stronie konkretnego produktu i koszyku, podczas gdy w innych sklepach ruch o dużym natężeniu ruchu rozkłada się bardziej równomiernie.
  2. Kod WooCommerce. Nasz zespół stale pracuje nad wprowadzeniem WooCommerce na nowe poziomy. Skalowalność i wydajność zajmują wysokie miejsca w naszym programie i spędzamy dużo czasu optymalizując kod w tym celu.
  3. Inny kod systemu. WooCommerce nigdy nie będzie jedynym oprogramowaniem działającym w twoim sklepie. Prawdopodobnie masz motyw i kilka innych wtyczek. Cały kod może mieć wpływ na wydajność sklepu, a ustalenie, które części są zoptymalizowane, pomoże w skalowaniu.
  4. Sprzęt serwerowy. Niektóre firmy hostingowe lub pakiety hostingowe są zaprojektowane do obsługi dużego ruchu. Znalezienie dobrego hosta i odpowiedniego pakietu jest kluczem do skalowania sklepu.

Na skalowalność twojego sklepu wpływa powyższe połączenie. W miarę rozwoju sklepu idealnie inwestujesz również w zespół, który go wspiera, więc nie ma to wpływu na wydajność i szybkość.

Deweloper równoważący te cztery aspekty i optymalizujący jest w pewnym momencie niezbędnym atutem. Na przykład sklep WooCommerce.com jest obsługiwany przez czterech programistów i jednego projektanta w trybie pełnoetatowym.

Jaka jest maksymalna obsługa WooCommerce?

Niebo jest granicą. Widzieliśmy przykłady sklepów z ponad 100 000 wymienionymi produktami, obsługującymi tysiące transakcji na minutę. W takich przypadkach mieli świetne wsparcie hostingowe, a własny zespół programistów skupił się na optymalizacji.

W naszej gablocie WooCommerce mamy sklepy różnych typów i rozmiarów .

Jak mogę przetestować wydajność mojego sklepu?

Istnieje kilka sposobów:

  • Średnia liczba połączeń „Dodaj do koszyka” na minutę  jest dobrym wskaźnikiem wymagań na serwerze. Skorzystaj z naszego bezpłatnego rozszerzenia Google Analytics, aby śledzić połączenia Add-to-cart.
  • Narzędzia deweloperskie Google Chrome zawierają narzędzie osi czasu,  które pokazuje, jak długo trwa ładowanie sklepu i które elementy zajmują najwięcej czasu.
  • Narzędzia Google PageSpeed  pozwalają przetestować szybkość każdej strony i sugerują, jak ulepszyć swój sklep.

Aby uzyskać szczegółowe informacje , usługi premium, takie jak New Relic,  dostarczają niezliczonych informacji.

Jak zarządza się aktualizacjami?

Ważne jest, aby w sklepie działał aktualny kod, ponieważ najnowsza wersja oprogramowania ma najbardziej zoptymalizowaną wydajność.

WordPress ma opcje aktualizacji jednym kliknięciem dla swojego rdzenia, wtyczek i motywów. Jednak, gdy zaczynasz od sklepów korporacyjnych, zalecamy korzystanie z serwera pomostowego i / lub oprogramowania do kontroli wersji.

Pomóc może w tym dobry system tworzenia kopii zapasowych, taki jak plany Premium Jetpack .

Czy masz CDN (Content Delivery Network)?

Chociaż nie mamy CDN, zalecamy korzystanie z rozszerzenia Jetpack i jego szybkiego CDN - zawartego nawet w bezpłatnym abonamencie. Ta funkcja przenosi obrazy na naprawdę zgrabny serwer i zauważono, że znacznie skraca czas ładowania.

Dodaj komentarz